وصایای تحریف‌شده

می‌گویم دون‌ژوآنیسم از فقدان والدِ جنسِ مخالف می‌آید. می‌گویم آدمِ دون‌ژوآن به سببِ نداشتنِ والدِ جنسِ مخالف، یا در دسترس‌نبودنش، یا هرجور گیر و گوری دیگری در بچه‌گی، الگوی ثابتی از جنسِ مخالفِ مورد پسندش ندارد. همین است که هی از این شاخه به آن شاخه، از این آغوش به آن آغوش می‌پرد. می‌گویند آن امنیتِ عاطفی/ پیش‌جنسی که باید می‌گرفته از والدِ جنسِ مخالفش در خردسالی، نگرفته. این است که تمام عمر می‌گردد دنبالِ زنی/ مردی که تکمیلش کند. می‌گویم آدمِ دون‌ژوآن تنهاست. غریب است در زمانه. بی‌کس است. می‌گویم به خودت نگیر ایرما. این جور آدمی پیوسته دارد انتقام می‌گیرد از آدم‌ها. انتقامِ کودکیِ ناامنش را. می‌گویم این‌ آدم، دارد می‌گردد مدام دنبال آن آغوش امنی که به‌ وقتش نداشته. می‌گویم از بس نگران است که طرفش را دوباره و دوباره از دست بدهد، که خاطره‌ی ویران‌گرِ فقدانِ تاسف‌برانگیز و جبران‌نشدنیِ والدِ جنسِ مخالفش بازتولید شود، خودش زودتر دست به کار می‌شود. می‌رود تا روانده نشود. می‌گویم حواست باشد آغوشت همیشه باز باشد. می‌گویم حواست باشد همیشه روی طول موج‌های مختلف ارتباط‌تان، یک فرکانس امن، یک فرکانس بی‌حاشیه، یک فرکانس بی‌شوخی و رک و جدی باز نگه داری. می‌گویم حواست باشد ایرما برای نگه‌داشتن این مرغِ پران، همیشه دستی پنهان داشته باشی که موهای روی پیشانی‌اش را به مهر کنار بزنی، همیشه چشم‌هایی داشته باشی که وسط بازی، نگران نگاهش کنی. می‌گویم یادت بماند هی ناغافل بوسه‌ای روی گونه‌هایش بنشانی. می‌گویم این‌ جوری است که حالا که به دامت افتاده، حالا که بلدی این همه نامحسوس دام ببافی، جوری که نفهمد مرزهای تنت، روحت تا کجاهای پیرامونش را گرفته، حالا که بلدی نخِ باریک و نامحسوس بادبادک را جوری نگه داری دستت که هم گیر باشد و هم نباشد، حواست باشد به این چیزها. سید را این‌جوری باید برای خودت تا ابد نگه داری. شهرزادش باش. تودرتو، بی‌تکرار، ممتد.
نظرات 8 + ارسال نظر
هیروگلیف جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:02 ب.ظ http://hiroglyph.blogspot.com

چه وصیت مردونه ای!

toto جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:08 ب.ظ

وصیتت را به گوش می گیریم
راستی بعد از یک سال خوش امدی

امین شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ق.ظ http://delstory.com

"می‌گویم حواست باشد همیشه روی طول موج‌های مختلف ارتباط‌تان، یک فرکانس امن، یک فرکانس بی‌حاشیه، یک فرکانس بی‌شوخی و رک و جدی باز نگه داری"

ممنون از مطلب آموزندتون

alibi شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ

عالی

نسیم شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:59 ب.ظ http://valoog.blogfa.com/

حالا که به مرحمت فیلترچی نمی شه سرهرمس خوند خوندن ورنوش یه جور دلگرمیه

سرهرمس مارانا یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:57 ق.ظ http://sirhermes.blogspot.com

چی چیو نمیشه سرهرمس خوند دخترجان؟ خیلی هم میشه! یخده آدرسش عوض شده صرفن!

ماهور دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:44 ب.ظ

وحشت کردم از این که واقعیت را این گونه بی رحمانه فریاد زدی................گریزی اما نیست.........

ع.ت چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.alitajadod.blogfa.com

موسیو چقدر آمدیم اینجا شما تشریف نداشتی . آنقدر سر هرمس از شما گفت که شما حکم امام عصر را برایمان پیدا کردید و غیبتتان صغری کبری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد